Учнівська творчість

 
Не зупинити Часу вічний плин –
роки, мов птиці, в Небеса летять ...
Лиш Пам’ять невмолимо б’є у дзвін:
Малій Тур ' ї - сьогодні 305!
...Неторкана природа ще була
і річка безіменна протікала..
Трава тур ’зник густо там росла
і диких турів щедро годувала.
Стрільці князенка Турка до ріки
навідалась і вистежили турів
О, влучні стріли з княжої руки,
Ви не боялись навіть вражих мурів!
Останній тур упав колись в ріку,
смертельно навзнак зранений стрілою.
І ту ріку - Тур янкою зовуть.
Село ж - Малою нарекли Турою!
...З тих пір води багато утекло:
були і війни, холод і розруха ...
Заможне нині приміське село
приймає гостя кожного - мов друга.
Нові дві церкви, школа й дитсадок.
Свої: лісництво,пошта і сільрада ...
Під спалахи згасаючих зірок
дахи блищать у зблисках зорепаду.
Щоб знову день зустріти поміж гір,
що ж навколо - наче обереги .
І віриться: так буде до тих пір,
допоки є ці гори і смереки.
Допоки лине пісня чарівна
Допоки є заручини й хрестини .
Допоки є громада в нас одна.
Допоки в нас єдина Україна!

Управління освіти, молоді та спорту
Долинської районної державної адміністрації
Малотур’янський НВК

ПРОЕКТ   
«ЕДЕЛЬВЕЙСИ ЗІРОК  ЗАЦВІТАЮТЬ   НЕ В КОЖНІЙ ДУШІ…»
НАДІЯ     ДИЧКА

Підготували:
творча група учнів 10 класу
Малотур’янського НВК
Керівник:
Крегель Любов Ярославівна,
учитель української мови
та літератури

Мала Тур’я
2013

АВТОРИ ПРОЕКТУ:
  • ЧОП РОКСОЛАНА (лідер творчої групи)
  • САВЧУК ЮРІЙ
  • МАТІЇШИН ЛЕСЯ
  • ІВАНОВА ЛІЛІЯ
  • АНДРУСІВ МИКОЛА
  • ВОВК ІРИНА
  • ПЕТРУШКА ОКСАНА
Тихі вірші мої — одкровення мої...
Я, крім вас, більш нічого не маю.

Ще осудять мене і чужі, і свої
катуватимуть серце — я знаю...

Ще до розпачу, сліз, до ридань доведуть,
ще „сміття“ вимітать не дозволять!

А я більше не можу з „сміттям“ оцим буть —
хай про мене — що хочуть, говорять!

Засвітають у серці пісень солов’ї
і літати надіям накажуть!

Тихі вірші мої — одкровення мої
на папері незайманім ляжуть...

Тип проекту   Практично-інформаційний проект 

Характеристика проекту  

За кількістю учасників
груповий
За характером учасників
внутрішній
За тривалістю
довготривалий
За характером координації
безпосередній
За метою практичної діяльності
практично-орієнтований, творчий

Учасники проекту:   

  • педагогічні працівники школи;
  • учнівський колектив школи;
  • працівники музею «Бойківщина»;
  • поетеса, член Спілки письменників України, художниця Надія Дичка.

Тривалість проекту       2012-2014рр.

ПРОБЛЕМА

     В історії людства існують проблеми, які є вічними. Одна з найважливіших – одухотворення життя людини, заохочення її до творчого мислення, до здобуття знань шляхом пошуку. Як відомо, найкращим накопичувачем досвіду є саме життя, упродовж якого людина пізнає себе і навколишній світ, оцінює вчинки інших людей, освоює суму знань, необхідних для розвитку особистості, оволодіває різними професіями, робить відповідні висновки. І все ж цей досвід буде далеко не повним без літератури. Знайомство з літературою рідного краю, із її творцями є необхідним для формування патріотичних почуттів підростаючого покоління – любові до батька-матері, усвідомлення себе значущою частинкою свого багатого на таланти народу.
   Література рідного краю Долинщини в загальноукраїнському культурному контексті є свідченням багатої духовності бойківчан, його цивілізованості й високої моральності, виявом творчого потенціалу та обдарованості.
   Вона несе в собі потужний заряд позитивної духовної енергетики, здатна формувати загальнолюдські й національні цінності. Література рідного краю збагачує внутрішній світ дитини, розширює її культурно-пізнавальні інтереси, формує гуманістичний світогляд особистості, породжує гордість за свою маленьку батьківщину, за свій рідний край.
   Надія Дичка – відома українська поетеса і прозаїк, публіцист, художник, член Спілки письменників України (єдина жінка з представників Івано-Франківщини у спілці)- посідає провідне місце серед поетів Долинщини, має широке коло шанувальників. Вона неперевершений лірик.
    Рядки-дороги поетеси ведуть читача розлогими непізнаними глибинами емоцій і почуттів, нездоланними висотами й вимірами лету людського єства в позачассі, в'ються стрімкими стежками між Скелями Довбуша. Такий стиль і дивосвіт письменниці .
    Основна проблема, яка існує на даний час – це здоров’я поетеси та метаріально – житлові умови. Вона є інвалідом III групи та потребує постійної сторонньої допомоги, так як проживає сама. В будинку відсутнє водопостачання, каналізація, будівля потребує капітального ремонту. Немає центрального опалення, а пічне опалення, яке є в будинку, знаходиться в аварійному стані. Даний проект дасть змогу привернути увагу громадськості до вирішення цих проблем.
   Працюючи над проектом, в учнів сформується система ціннісного ставлення до людей, яка буде проявлятися у: моральній активності особистості, прояві чуйності, милосерді, толерантності. 
   Вивчення творчості цього майстра слова допоможе глибше збагнути її новаторський стиль, художнє бачення світу природи, філософічність творів, а також досконало вивчити літературу рідного краю.

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

    Загальновідомо, що виховання людини починається в рідному домі, в рідній стороні. Рідний край є відбиттям «великого світу» у відносній міні-моделі; у нього є своя історія та література. Він завжди характеризується цікавою сьогоденністю – соціальною, духовною, літературною, яка так чи інакше пов’язується з тенденціями «великого світу».
    Для людини рідний край цікавий саме тому, що він рідний. До нього виявляються почуття, він – частка рідної сили, яку особистість зберігає протягом усього життя. У літературній спадщині кожного поета чи письменника є твори про рідний край.
    У загальноосвітніх закладах України навчально-виховна система потребує оновлення змісту та методів, суттєвих змін у підходах до викладання предметів, впровадження ефективних сучасних освітніх технологій. На реалізацію стратегії Національної доктрини розвитку освіти і положень Концепції загальної середньої освіти та Концепції літературної освіти щодо переорієнтації навчального процесу на особистість учня в програмі предмету «Українська література» відведено всього 2 години на вивчення літератури рідного краю. Вивчення даного курсу зумовлене загальним завданням шкільної освіти – всебічний творчий розвиток особистості учня. 
   Уроки літератури рідного краю покликані сприяти поглибленню літературної освіти учнів, залучати їх до скарбниці національної культури.
   Однак обмежитися лише кількома годинами навчального часу зовсім недостатньо. Тому знання школярів можна розширити за рахунок залучення їх до участі у таких проектах. Вони розкривають певну галузь духовної культури Долинщини, багате розмаїття літературних творів рідного краю.
  Надія Дичка - широко відома поетеса, прозаїк, публіцист, художник не тільки на теренах Долинщини, а й в Україні. З-під її пера вийшло 13 збірок поезій та прози, написано понад сто статей у різні періодичні видання, написано близько ста картин. Відбулися три виставки її полотен ( дві в музеї «Бойківщина» та одна в м.Івано-Франківську). Пісні на її вірші виконують такі відомі українські співаки: Назарій Яремчук, Василь Зінкевич, Лариса Недін, Світлана та Валерій Білоножки, Надія Шестак та інші.
    Тому більш детальніше знайомство з життям і творчістю цієї « великої людини нашої Малої Тур’ї» поповнить знання учнів з літератури і образотворчого мистецтва, сформує почуття національної гордості за славних земляків.

МЕТА ПРОЕКТУ:

  • поглибити знання про життєвий і творчий шлях Надії Дички, вивчити маловідомі цікаві факти біографії поетеси, художника;
  • розвивати пізнавальні інтереси школярів, їх навички і вміння збирати, досліджувати, узагальнювати і систематизувати пошуковий матеріал, активізувати асоціативне мислення, творчу уяву і фантазію, формувати естетичні смаки та сприяти вихованню почуття співпереживання; 
  • виховати почуття національної гордості за славних земляків.

Завдання проекту: 

  • залучити учнів до громадської та позакласної діяльності; 
  • провести відкритий урок – подорож за сторінками збірки «Між злом і світлом » Надії Дички; 
  • формувати духовний світ особистості через пізнання рідного, через пошуково-дослідницьку діяльність; 
  • розвинути діяльнісний, науковий аспекти навчання; 
  • відвідати виставки картин Надії Дички у музеї «Бойківщина»; 
  • переконати учнів у тому, що література рідного краю – невід’ємна частина загальноєвропейської та світової культури; 
  • створити відеобанк матеріалів, друковані видання – буклети про письменницю та її творчість; 
  • надати інформаційні послуги усім зацікавленим особам; 
  • створити родовідне дерево сім’ї Н.Дички; 
  • допомогти юній особистості зорієнтуватися в сьогоденні сучасної української літератури завдяки глибинному знанню творчості письменників рідного краю, громадській активності в навчальному закладі й поза ним; 
  • підготувати і провести зустріч з письменниками Долинщини; 
  • провести презентацію даної проектної діяльності, написати статті до газет «Свіча», «Добра справа», «Бревіс», «Освітянське слово», підготувати виступ на радіо «Хвиля гір».

Очікувані результати проекту:

Реалізація даного проекту дасть такі результати: 
  1. Учні більш детально познайомляться з життям і творчістю поетеси Нідії Дички.
  2. Участь у просвітницьких заходах, музею «Бойківщина»(презентації збірки «Перехрестя», виставка картин Надії Дички)
  3. Допоможе вихованню почуття співпереживання, шанобливого ставлення до надбань культури, поваги до життєвого і творчого шляху поетеси її творів, а також любові до рідного краю, його героїчної історії;
  4. Сформує пізнавальні інтереси школярів, їх навички і вміння збирати, досліджувати, узагальнювати і систематизувати пошуковий матеріал, активізувати асоціативне мислення, творчу уяву і фантазію, навички виразного читання, а також формувати естетичні смаки.
  5. Покращити житлові умови та привернути увагу громадськості до проблем поетеси.

Проект дасть змогу :

  • Залучити учнів до активної участі у житті школи, села, району.
  • Налагодити тісний зв’язок між учнями школи та просвітницько-культурними закладами району.
  • Провести зустрічі із письменниками нашого краю.
  • Взяти участь у презентації збірки Н. Дички «Перехрестя».
  • Відвідати виставки картин Надії Дички.
  • Організувати акцію «Милосердя» для надання матеріальної допомоги та покращеня житлових умов поетеси.
  • Провести трудовий десант: впорядкувати подвір’я і сад, зібрати яблука та груші.
  • Привернути увагу громадськості до життя і творчості Н. Дички.

ПЛАН   ПРОЕКТУ (скачати)

Результативність проекту

Забезпечується:
  • Актуальністю проблеми.
  • Теоретичним аналізом.
  • Практичною роботою у заходах, запланованих у проекті.
  • Оптимальністю поставленої мети.
  • Залученням учнів до активної участі у житті школи, села, району.
  • Налагодженням тісного зв’язку між учнями школи та просвітницько-культурними закладами району.
Здійснено: 
  • Створено родовідне дерево Надії Дички;
  • Проведено відкритий урок –подорож за сторінками збірки «Між злом і світлом» Надії Дички;
  • Взято участь у презентації збірки «Перехрестя» в музеї «Бойківщина»;
  • Відвідано виставки картин Надії Дички в музеї «Бойківщина»;
  • Проведено трудовий десант та акцію «Милосердя»;
  • Підготовано і проведено зустріч з письменниками Долинщини «Споконвіку було Слово…»;
  • Створено презентацію, буклет про життя і творчість Надії Дички;
  • Видано книжку Надії Дички «Футбольна абетка» за сприяння політика та мецената В. Грабовецького;
  • Розповсюджено серед учнів НВК та односельчан збірки творів поетеси.

Кошторис

Найменування
Сума, грн.
1
  Канцтовари
60.00
2
  Фотоматеріали
20.00
3
  Транспортні  витрати
40.00
4
  Прошивка каталогу і буклету
36.00
5
  Друк каталогу і буклету
200.00

           ВСЬОГО
356.00

Практично-теоретична значимість проекту:

Для учнів: інтерес до вивченого матеріалу, позитивна зміна самооцінки та ціннісних орієнтацій, розвиток творчих здібностей, ступінь задоволеності підлітком своїх потреб і інтересів, активність в реалізації проекту та удосконалення особистості, об’єктивність оцінювання власних дій і здатність відповідати за виконане завдання.
Для учнівського колективу: уміння приймати спільні рішення, колективно планувати роботу, розподіляти обов’язки, відповідально виконувати доручену справу і відповідати за своє слово, спільно підводити підсумки та аналізувати результати власної діяльності, вести колективний пошук потрібної інформації.

Забезпечення життєдіяльності проекту

     Життєдіяльність проекту буде досягнуто шляхом формування й накопичення бази даних на електронних, аудіо- та відео носіях, популяризації каталогу картин, буклету «Надія Дичка - велика людина Малої Тур’ї», проведення презентації даної проектної діяльності із написанням статей до газет «Свіча», «Добра справа», «Бревіс», «Освітянське слово», підготувати виступ на радіо «Хвиля гір», завдяки впровадженню ідей у навчальні та виховні програми закладу. 
     Охоплені проектною діяльністю учні ділитимуться набутими знаннями з рідними, друзями, односельчанами і сприятимуть популяризації літератури рідного краю, а отже сприятимуть розвитку національно свідомої особистості.



https://drive.google.com/file/d//view?usp=sharing





Буклет (скачати)

Матіїшин Леся Андріївна 

01.06.1998 р.н,

вул.Тур’янська, 57 . Тел.54-3-60
Любить читати.
Дуже любить своїх рідних.
В майбутньому хоче стати журналістом


СКЛАДАЮ ВІРШ
Надворі тепленько і сонце сяє
А я не надворі і не гуляю
Лежу я саменька
Та й вірші складаю
Чому це мені так сумно?
Чому я не там де цвітуть
Барвінки, де росте трава,
Де бува так дзвінко
І смутку нема
Де літо метелик 
І білка стриба
Де так багато радості
І щирого тепла.
Де можна веселитись
І радіти цілий день
Де можна танцювати
І співати пісень


ДЖМІЛЬ
Джміль летів собі поволі,
Загубився він у полі.
Як побачив там він бджілку-
Заховався він за гілку.
Бджілка зразу полетіла,
І у квітку гарну сіла
Джміль так нею дивувався
Що аж раптом закохався.
Тут із неба дощ узявся,
Намочить він їх зібрався.
Джмелик бджілку заховав
Від дощу урятував.

Вчитель׃ Крегель Л.Я.

Учнівські презентації
























1 коментар:

  1. У Вас дуже талановиті учні, що є відображенням таланту вчителя. Бажаю успіхів в роботі. Так тримати!

    ВідповістиВидалити