Методичне об’єднання

ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ 
НА 2014-2015 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 Голова методичного об'єднання Л. Крегель

ЗАВДАННЯ     МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ 
на 2014-2015 навчальний рік 
     Керуючись Державними стандартами вивчення дисциплін суспільно-гуманітарного циклу, Законом України «Про загальну середню освіту», Законом України про освіту, Положенням про загальну середню освіту, Концепцією літературної освіти педколектив ставить перед собою таку мету: 
  • забезпечення оптимальних умов для виховання і навчання дітей; 
  • пропаганда і плекання любові до українського слова; 
  • дотримання єдиного і орфографічного і мовного режиму; 
  • інноваційний підхід до навчання; 
  • підвищення якості роботи з обдарованими учнями; 
  • посилення роботи з невстигаючими учнями; 
  • розвиток природних здібностей, творчого мислення, а також самовираження особистості учня в різних видах діяльності; 
  • виховання поваги до історії Батьківщини; 
  • підготовка до здобуття вищої та професійної освіти. 

МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА ШКОЛИ: реалізація системного підходу до розвитку кадрового потенціалу навчальних закладів району. 

МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ:  формування творчого мислення на уроках суспільно-гуманітарного циклу через використання інноваційних технологій та розвитку кадрового потенціалу.

"Затверджено"                   
На засіданні МР №   від___________
Голова методичної ради Вашкевич М.І. 
Голова методоб’єднання Крегель Л.Я. 

Положення про методичне об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу Малотур’янського навчально-виховного комплексу 

1. Загальні положення 
  За наявності в освітній установі більше 2 вчителів, що працюють по одній і тій же спеціальності, або більше трьох вчителів, що працюють по одцому циклу предметів, створюється МО вчителів, які вдосконалюють свою методичну і професійну майстерність, організують взаємодопомогу для забезпечення сучасних вимог до навчання і виховання молоді, забезпечують творчі ініціативи, розробляють сучасні вимоги до навчання і виховання молоді. 
2. Завдання МО вчителів - предметників 
    В роботі МО вчителів в різних видах діяльності передбачається вирішення наступних завдань: 
  • вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань освіти; 
  • вибір курсів варіативної складової навчального плану; 
  • експертна оцінка індивідуальних планів роботи з предмету; аналіз авторських програм і методик; 
  • затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів; 
  • ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньошкільного контролю; 
  • робота з учнями по дотриманню норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров'я; 
  • взаємовідвідування уроків з певної тематики з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів; 
  • організація відкритих уроків з певної теми з метою ознайомлення з мелодичними розробками складних тем предмету; 
  • вивчення передового педагогічного досвіду; експериментальна робота з предмету; 
  • вироблення єдиних підходів до оцінки результатів освоєння нрограми на основі розроблених освітніх стандартів по предмету; 
  • розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів (тематична, семестрова, залікова і т.п.); 
  • ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предмету; аналіз методів викладання предмету; 
  • звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах; звіти про творчі відрядження; 
  • організація і проведення предметних тижнів; організація і проведення першого етапу предметних олімпіад, конкурсів, оглядів; питання стану позакласної роботи з предмету; 
  • формування замовлень на зміцнення матеріальної бази і приведення дидактичних засобів навчання, зокрема наочних посібників з предмету у відповідність з сучасними вимогами до навчального кабінету, до оснащення уроку. 
3. Функції МО 
    Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій райметодкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних плани професійної самоосвіти вчителів. 
    МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач, викладених в розділі 2. МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики. 
   Одним з функціональних обов'язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї. 
4. Права МО вчителів 
   МО має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, проводити оплату роботи педагогічним співробітникам окремих навчальних кабінетів, предметних гуртків, студій, розподіляти методичну роботу окремих педагогів. 
  МО обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих класах за наявності достатніх засобів навчання. 
5. Обов'язки вчителів методоб’єднання. 
Кожен педагог - член МО - зобов'язаний: 
  • брати участь в одному з МО, мати власну програму професійної самоосвіти; 
  • брати участь в засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.; 
  • брати активну участь в розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності; 
  • кожному учасникові МО необхідно знати тенденції розвитку методики викладання предмету, Закон України "Про освіту", нормативні документи, методичні вимоги до категорій; володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності. 
6. Організація діяльності МО вчителів. 
     МО вчителів обирає голову. План роботи МО затверджується методичною радою школи. 
У навчальному році проводиться не менш 4-х засідань МО вчителів; практичний семінар з організацією тематичних відкритих уроків, позакласних заходів. 
   Засідання МО вчителів оформляються у вигляді протоколів. У кінці навчального року методична рада аналізує роботу МО і приймає на зберігання план роботи, зошит протоколів засідань МО, звіт про виконану роботу. 
     Дане положення затверджується на педагогічній раді. 
    Термін дії не обмежений. 

Аналіз роботи 
методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін 
за 2013-2014 н. р. 

    Минулого навчального року члени шкільного методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювали над реалізацією методичної проблеми «Формування творчого мислення учнів на уроках суспільно-гуманітарного циклу через використання інноваційних технологій та розвитку кадрового потенціалу» відповідно до вимог держави щодо навчання і виховання учнів. 
     Методоб’єднання налічує 7 членів: 1 спеціаліст, 2 - II категорія, 1-І категорія, 1- вища категорія, 2- вища категорія, старший вчитель. 
       Протягом минулого навчального року відбулось 4 засідання методоб’єднання. їх теоретична і практична робота велася у таких основних формах: методичні оперативки, наради з питань навчання і виховання учнів, огляди новинок педагогічної літератури, взаємовідвідування уроків та позакласних заходів, їх обговорення. 
    Членами методоб’єднання було прослухано доповіді: «Роль інноваційних технологій на уроках історії» В.Васько, «Активізація комунікативного підходу на уроках англійської мови» Л.Павелич, «Про підвищення фахового рівня , самоосвіти педагогів у міжатестаційний період» З.Юрків, «Інноваційні технології-ефективний засіб формування читацької компетентності учня» Н.Шумей, «Розвиток зв’язного мовлення учнів через використання інноваційних технологій на уроках української літератури» Л.Крегель, «Розвиток вмінь і навичок роботи з історичною картою як складової історичного мислення учнів» В.Васько; проведено засідання по обміну досвідом про форми і методи, прийоми роботи з обдарованими учнями; засідання за круглим столом «Оптимізація навчальної діяльності на уроках та в позаурочний час»та домінуючою формою методичного озброєння вчителів була самоосвіта: опрацювання новинок фахової літератури, ознайомлення із досягненнями психолого-педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом. 
     Практична робота метод об’єднання передбачала проведення і наступне обговорення уроків, виховних заходів. Вчителі школи мали змогу відвідати такі відкриті уроки: відкритий урок з англійської мови у 10 класі «Улюблені страви України та Великобританії» Л.Павелич, відкритий урок у 9 класі «Невловимі риси поета». Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій Лєрмонтова» Н.Шумей, урок з англійської мови у 5 класі «Запрошуємо до України» С.Іванишин, урок історії у 8 класі «Гетьман П.Сагайдачний. Хотинська війна»В.Васько та інші; виховні заходи: з англійської мови у 6 класі «Подорож до лісу» Л.Павелич, «Кохання безкрає помчить нас у даль...» Літературно-музична композиція за творами українських та світових поетів. Н.Шумей, «Цвіти і смійся, рідне слово!» Костишин Л.А., Літературно-музична композиція «Мамо рідна, ти завжди зі мною!» Крегель Л.Я. 
      Було проведено Тиждень української мови та літератури і світової літератури, Тиждень історії, Тиждень іноземної мови, регулярно відзначались усі пам’ятні дати та державні свята. Було проведено І етап Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, англійської мови, історії, правознавства; взяли участь у II етапі; провели І етап та взяли участь у II та III етапах конкурсів: 
  • Всеукраїнського -конкурсу «Найкращий відгук на прочитану дитячу прозу» 
  • Всеукраїнського конкурсу з української мови ім. П. Яцика; 
  • Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка. 
Проведена робота дала певні результати: 
II етап Всеукраїнських олімпіад 
-історія 3 місце Марчук Н. 9 кл.-Васько В.В. 
-укр.мова та література 3 місце Марчук Н. 9 кл. Шумей Н.М., 3місце Чоп Р. 10 кл.-Крегель Л.Я. 
-правознавство 1 місце Вовк І. 10 кл.-Васько В.В. 
                           II місце Квецко Х. 9 кл.-Васько В.В. 
                           I місце Бакун Б. 11 кл. -Петренко Ю.О. 
ІІ етап Всеукраїнського конкурсу з української мови ім. П. Яцика 
1 місце Марчук А. 5 кл.- Крегель Л.Я. 
II етап Всеукраїнського конкурсу «Найкращий відгук на прочитану дитячу прозу» 
І місце Чоп С. 5 кл.- Крегель Л.Я. 

     Але робота з обдарованими учнями ще не є на достатньому рівні, наші учні займають мало призових місць у II етапі і рідко беруть участі у III етапі. 
    Члени МО мало беруть участь у конкурсах педагогічної майстерності, «Учитель року», інтернет-конкурсах. Не всі вчителі на потрібному рівні володіють навиками роботи на комп’ютері. 
      Виходячи з аналізу підсумків навчально-виховного процесу , методичне об’єднання в цьому навчальному році працюватиме над вирішенням таких проблем: 
  • оволодівання всіма членами МО навиками роботи на комп’ютері; 
  • впровадження інформаційно-комунікативних технологій на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу; 
  • налагодження взаємовідвідування уроків вчителями; 
  • підвищення рівня грамотності учнів на уроках рідної мови; 
  • індивідуальні заняття з учнями, які навчаються на низькому рівні та ' потребують підвищеної педагогічної уваги; 
  • підвищення рівня роботи з обдарованими учнями; 
  • організація І етапу та участь у II,ІІІ етапах предметних олімпіад, конкурсів; 
  • залучення вчителів до участі в конкурсах педагогічної майстерності, семінарах-практикумах; 
  • підвищення фахової майстерності ( курси підвищення кваліфікації, атестація); 
  • зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів; 
  • використання народознавчого та країнознавчого матеріалу на уроках рідної та іноземної мов, історії. 

ВІДОМОСТІ ПРО ЧЛЕНІВ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ

ПИТАННЯ, НАД ЯКИМ ПРАЦЮЮТЬ
ЧЛЕНИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ


ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МЕТОД ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО  ЦИКЛУ на 2014-2015 н.р.

І засідання вересень
Програмно-перспективний розвиток суспільно-гуманітарної освіти
1. Аналіз роботи методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу у 2013-2014 н.р.
Л.Крегель
2. Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу у 6 класі в 2014-2015 н.р.
Л.Крегель
3. Про дотримання інструкції щодо ведення шкільної документації (планування, журналів) та робочого портфоліо вчителя.
З.Юрків
4. Затвердження панорами справ методоб’єднання у 2014-2015 н.р.
Л.Крегель
5.Запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти
Л.Крегель
6. Підготовка та проведення І етапу, участь у II,III етапах предметних олімпіад, складання завдань до І етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім.. Т.Шевченка, Всеукраїнського конкурсу з української мови ім. П.Яцика.
Л.Крегель
II засідання листопад 
Формування навиків самостійної роботи учнів - обов’язковий елемент роботи вчителя
1.Формування навиків самостійної роботи на уроках української мови та літератури
Є. Костишин 
2.Розвиток історичного мислення учнів через удосконалення навиків самостійної роботи
В.Васько
3.Про підвищення фахового рівня , самоосвіти педагогів у міжатестаційний період.
З.Юрків
4.Аналіз результатів ЗНО учнів 11 класу у 2014 н.р.
Л.Крегель
5.Підсумок участі учнів в І, II етапах предметних олімпіад, конкурсів.
З.Юрків
6.Про планування та проведення Тижня історії.
В.Васько
7.Практично: Відкритий урок з української літератури у 7 класі М.Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї і традиції укр. народу
Є. Костишин
8.Виховний захід у 9 класі «Неопалимі сторінки історії в українській літературі»
Є. Костишин

III засідання лютий
Інтерактивні методи роботи як один із шляхів до підвищення рівня знань учнів 
1. Формування причинно-наслідкових зв’язків на уроках історії за допомогою інноваційних технологій.
2.Розвнток діалогічного мовлення учнів через використання інноваційних технологій на уроках української мови.
Є.Костишин
3.Про планування та проведення Тижнів англійської мови, української мови, української та світової літератур.
Л.Крегель
4.Форми, методи та прийоми роботи з підвищення орфографічної грамотності учнів (обмін досвідом).
Члени МО
5.Взаємоперевірка стану учнівських зошитів.
Члени МО
6.Практично: Відкритий урок у 9 класі з всесвітньої історії «США в 1877-1900 роках». 
В.Васько
7. Правознавчий КВК 8 клас
В.Васько

VI засідання травень
Аналіз роботи методоб’єднання за 2014-2015 навчальний рік в умовах профільної освіти
1.Підвищення якості надання освітніх послуг через впровадження у навчально-виховний процес сучасних освітніх технологій
Л.Крегель
2.Про результативність викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу, моніторинг рівня знань та результативності участі в конкурсах.
Л.Крегель, члени МО
3.Круглий стіл «Розвиток духовних цінностей школярів на уроках суспільно-гуманітарного циклу через використання інноваційних технологій»
Творчий звіт членів МО (за підсумками роботи).
4.Накреслення плану дій на 2015-2016 навчальний рік.
Л.Крегель
5.Стан виконання навчальних програм.
Члени МО
6.Звіт наставників про співпрацю з молодими вчителями.
Члени МО
7.Практично: Урок з англійської мови у 8 класі «Запрошуємо до Великої Британії».
С.Іванишин
8.Виховний захід-вікторина з англійської мови у 6 класі «Знавці англійської мови».
С.Іванишин

ПАНОРАМА СПРАВ МЕТОДОБ’ЄДНАННЯ

1.
Провести І етап Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, англійської мови, історії, правознавства; взяти участь у II і III етапах
Впродовж
року
Члени МО
2.
Провести І етап та взяти участь у II та III етапах конкурсів:
-             Всеукраїнського конкурсу з української мови ім. П. Яцика;
-             Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка;
-             обласного гуманітарного конкурсу;
-             Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості « Космічні фантазії »;
-             Всеукраїнського інтерактивного історичного конкурсу «Лелека»;
-             Всеукраїнського інтерактивного конкурсу «Соняшник»;
-             Всеукраїнського конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу»
Впродовж
року
Члени МО
3.
Участь у методичних заходах району, області (семінарах, конференціях, творчих групах, тижнях)

Члени МО
4.
Організувати і провести:
- предметні тижні: суспільствознавчих дисциплін, англійської мови, української мови, української та світової літератур;
-             дні: писемності,рідної мови, духовності, добра і милосердя
Впродовж
року
Члени МО
5.
Прес-огляди «Це повинен знати педагог», «Радимо прочитати» (ознайомлення з новою методичною, педагогічною, психологічною, довідковою літературою)
Впродовж
року
Члени МО
6.
Провести загальношкільну лінійку «Ми надія твоя, Україно», відзначити цінними подарунками переможців олімпіад, конкурсів
Грудень
2014
Члени МО

ТВОРЧА   ЛАБОРАТОРІЯ   ВЧИТЕЛЯ

1.
Урок української мови у 5 класі  «Пряма мова. Діалог»
вересень
 Крегель Л.Я.
2.
Урок української літератури у 6 класі «Як тебе не любити, Києве мій» Д.Луценка – популярна пісня про столицю України     
жовтень
Крегель Л.Я.
3.
Урок англійської мови у 6 класі «Рідні сім’ї, рідні традиції»
жовтень
Іванишин С.С.
4.
Урок англійської мови у 10 класі «Ми-десятикласники»
жовтень
Сабан Л.О.
5.
Урок англійської мови у 7 класі «Медицина в школі і поза нею»
листопад
Сабан Л.О.
6.
Виховний захід «Найрозумніший»
листопад
Іванишин С.С.
7.
Урок історії у 7 класі «Посилення великокнязівської влади за Володимира Мономаха та Мстислава Великого»
листопад
Васько В.В.
8.
Літературно-музична композиція «Передаймо нащадкам наш скарб – рідну мову»
листопад
Шумей Н.М.
9.
Конкурс знавців рідної мови 6-7 класи «Знай наших!»
листопад
Костишин Є.Д.
10
Виховний захід з  англійської мови «Твої життєві цінності»
листопад
Сабан Л.О.
11
Урок української літератури у 10 класі «Поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І.Франка
грудень
Шумей Н.М.
12
Урок української мови у 9 класі «Синтаксичне ралі»
грудень
Костишин Є.Д.
13
Виховний захід з  англійської мови 7 клас «Казковий вернісаж»
грудень
Сабан Л.О.
14
Урок світової літератури у 10  класі «Ф.Достоєвський «Злочин і кара». Система образів роману
грудень
Шумей Н.М.
15
Урок історії у 7 класі «Хрестові походи»
грудень
Васько В.В.
16
Урок української літератури у 5 класі «Історичне минуле нашого народу. «Повість минулих літ» - найдавніший літопис нашого народу»
лютий
КрегельЛ.Я.
17
Конкурс знавців української мови «А нумо, українці!»
лютий
КрегельЛ.Я.
18
Виховний захід до Дня української писемності «Українська мова – наш скарб»
лютий
Костишин Л.А.
19
Виховний захід з  англійської мови 11 клас «Любов понад усе»
лютий
Сабан Л.О.
20
Урок історії у 8 класі «Франція за Людовіка ХІV»
березень
Васько В.В.
21
Урок української літератури у 9 класі «Жіноча доля, виткана словами». Т.Г.Шевченко
березень
Костишин Є.Д.
22
Літературний вечір «Пригорнись душею до Вкраїни»
березень
Шумей Н.М.
23
Літературно-музична композиція «Т.Г.Шевченко й Батьківщина»
березень
Костишин Є.Д.
24
Урок німецької мови у 5 класі «У зоопарку»
квітень
Сабан Л.О.
25
Урок світової літератури у 7  класі «О.Генрі «Останній листок»
квітень
Шумей Н.М.
26
Урок української мови у 10 класі «Складні випадки правопису різних частин мови»
квітень
Шумей Н.М.
27
Урок української мови у 7 класі «Прийменник. Сполучник»
квітень
Костишин Є.Д.
28
Виховний захід з  німецької мови 5 клас «Принцеса на горошині»
травень
Сабан Л.О.

На допомогу керівнику методичного об’єднання (скачати)



Немає коментарів:

Дописати коментар